woensdag 27 juli 2011

Waarom deze blog?

Mijn naam is Jann van Benthem (1957) en ik wil het volgende graag met u delen.

Uitgaande van de recentste wetenschappelijk onderzoeken en toonaangevende publicaties is het vrijwel onmogelijk om na te zijn afgevallen tot een gezond gewicht, dat voor langere tijd vast te houden.

Veelal wordt voor die onderzoeken gekeken naar mensen die via een populair dieet (Montignac, Atkins, Sonja Bakker, Dokter Frank etc.) in redelijk korte tijd veel zijn afgevallen. Na afloop van het dieet vervalt men dan weer in het oude patroon en sneller dan het eraf ging komt het gedumpte gewicht er weer bij, het zgn. jojo effect.

Uit eigen ervaring weet ik dat bovenstaande klopt. Maar ik weet inmiddels ook dat het wel mogelijk is om op heel simpele wijze een gezond gewicht te bereiken en dat vast te houden zo lang je maar wilt. Ook dat weet ik uit eigen ervaring. Hoe ik dat heb gedaan en hoe anderen dat ook zouden kunnen, onder andere daarover gaat deze blog.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten